سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حق وباطل تیغی دولبه

فاطمه زهرا سلام الله علیها معیار حق وباطل

 

شهادت حضرت زهرا تسلیت باد

                                معیار سنجش حق و باطل

 
دسته‏ ی دیگر از روایات، روایاتی است که آن گرانمایه‏ ی عصرها و نسل‏ها

را معیار حق و باطل و میزان سنجش درست و نادرست عنوان می‏ دهد.

او را میزان خشنودی و ناخشنودی خدا می‏خواند و بدین وسیله او را از کسانی

قرار می‏دهد که در هال ه‏ای از قداست و عصمت و مصونیت است و در

ساحت مقدسش خطا و اشتباه نیز راه ندارد؛ چرا که خشنودی و ناخشنودی

خدا همواره بر اساس حق و واقعیت به دست می‏آید. خدا هرگز از کارهای

ناروا و باطل خشنود نمی‏گردد، گرچه دیگری خشنود گردد و از کار خوب و

شایسته نیز ناخشنود نمی‏شود، گرچه دیگری از آن ناخشنود شود. لازمه

این دو نکته، مصونیت فاطمه علیهاالسلام از خطا و اشتباه است و معیار

بودن آن بانوی بانوان.

این روایات شگفت‏ انگیز را انبوهی از دانشمندان اهل سنت طی چهارده

قرن در کتابهای خویش آورده‏اند.

پیامبر گرامی فرمود:

«یا فاطمه ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک.»

«فاطمه جان! خداوند از ناخشنودی تو از فرد و جامعه و نظام و عملی

ناخشنود می‏گردد و از خشنودی و رضایت تو خشنود.»

و نیز فرمود:

«فاطمه بضعه منی من اغضبها فقد اغضبنی.» [1] .

«فاطمه پاره‏ی تن من است. هر کس او را به خشم آورد، مرا خشمگین

ساخته‏است.»

و فرمود:

«فاطمه بضعه منی یوذینی ما اذاها.» [2] .

«فاطمه پاره‏ ی تن من است. هر آنچه او را اذیت و آزار رساند، مرا اذیت

و آزار رسانده است.»

و فرمود:

«فاطمه بضعه منی یقبضنی ما یقبضها و یبسطنی ما یبسطها.» [3] .

«فاطمه پاره‏ ی تن من است. هر چه او را دلگیر سازد، مرا دلگیر ساخته

و آنچه او را شادمان سازد، مرا شادمان ساخته است.»

روشن است که این مقام والا با انسانی که هر لحظه تحت تاثیر عواطف،

احساسات، تمایلات، کشش‏ها، جاذبه‏ها، دافعه‏ ها و دیگر آفت‏هاست،

نشاید و این تنها با مقام عصمت و ولایت راستین و آسمانی سازگار است؛

درست بسان ولایت پیامبر و امامان نور و نه دیگران.

ذکر این نکته لازم است که این روایات را علامه‏ ی امینی از ده‏ها نفر از

دانشمندان اهل سنت که همگی در کتاب های خویش آورده‏اند، نقل می‏کند.
________________________________________
[1] خصائص نسایی، ص 35?
[2] مسند احمد، ج 4، ص 328?
[3] مسند احمد، ج 4، ص 323